måndag 14 mars 2011

februari 2011

Nu har vi börjat träna lite mer målinriktat, har en jättebra inomhushall där vi är 2 ggr/ vecka.

Salla ska ramas in och jag får jobba med att det är hon och jag som hör ihop på plan, kräver planering och total focusering från min sida hur vi ska lägga upp de 20 min. som vi kör. Och under tiden vi tränar måste jag verkligen vara focuserad på henne.

I början hade jag henne lös och "hopp och lek" mellan olika moment men det funkade inte så nu tränar vi på "lägg dig" mellan olika moment.

Har märkt att det tar ca 5 - 10 min in i passet innan vi hittar "rätt känsla" i träningen sedan börjar hon söka upp mig att göra saker tillsammans med och bara det är en framgång.

Vi har börjat med stadga i "sitt kvar" och "ligg kvar", "fot", halter och läggande under gång. Vänstersvängar kämpar vi med, hon följer väldigt min hand och hamnar för långt fram.
Hålla fast apport-bocken utan tugg och krypteknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar